Carl Lagerfeld znowu fotografuje czyli celebryta może wszystko
Wiecie jak głęboko cenię fotografie tego znakomitego skądinąd projektanta mody. I przy projektowaniu mody powinien zostać.
Gdy zobaczyłem dzisiaj najnowszy kalendarz Opla Corsy, zrobiony przez mojego idola, to mnie zamurowało. A moja kotka Lea gdy się przyjrzała zdjęciom, zaatakowała drzwi wejściowe majstrując przy zamku i zaczęła rozpaczliwie miauczeć, że chce wyjść. Sądzę, że chciała biec do Niemiec, by powiedzieć Choupette co o tym myśli.
fot. Opel |
Poznajcie więc Choupette, uroczą kotkę, którą Carl wykorzystał w kalendarzu Opla Corsy jako główną modelkę. Dlaczego? Wyjaśnienie możemy przeczytać na stronie Opla:
Karl Lagerfeld zaproponował nowe podejście do tego tematu” – powiedziała Tina Müller, dyrektor Opla ds. marketingu. Müller towarzyszyła Lagerfeldowi w czasie sesji i jest zachwycona projektem. „Piąta generacja Corsy właśnie miała swoją premierę. Przez 32 lata samochód fotografowano w towarzystwie wielu supermodelek. Był tylko jeden sposób, aby przebić tamte zdjęcia: Choupette” – powiedziała ekspertka w dziedzinie marketingu, porozumiewawczo mrugając okiem.
Mogę zrozumieć, że dyrektor ds. marketingu jest zachwycona projektem, dzięki zaangażowaniu celebryty o kalendarzu się będzie mówić. I może ktoś nawet zainteresuje się Corsą. Bo nie ma w tym momencie znaczenia jak wyglądają zdjęcia. Ważne tylko kto je zrobił. Wiem, że jestem złośliwy ale w tym przypadku moje złośliwości są w pełni uzasadnione. Nie myślcie, że przemawia przeze mnie frustracja fotografa z prowincji. Gdy ktoś zrobi znakomitą fotografię zawsze jestem w stanie to przyznać, jeżeli mój uczeń zrobi zdjęcie lepsze niż ja, nie odwracam kota ogonem, tylko chwalę go i sam się pytam jak to zrobił. Ale niech ktoś mnie przekona, że zdjęcia Lagerfelda są dobrymi fotografiami, to sprzedam mój aparat i pójdę uczyć się zamiatać ulice.
Fotograf to dla mnie ktoś, kto ma wiedzę, dlaczego i w jaki sposób powstaje zdjęcie, jaki wpływ ma na nie światło i potrafi świadomie wszystko to użyć, by powstała fotografia. I tej definicji Carl Lagerfeld dla mnie nie spełnia. Choć w tym przypadku wygląda to jakby sam osobiście ustawiał światło 🙂
No przepraszam. Ale ja tego nie rozumiem. Te zdjęcia są na poziomie właśnie prowincjonalnego fotografa, który pierwszy raz w życiu wszedł do dobrze wyposażonego studia. Jestem pewny, że gdybym to ja pokazał takie zdjęcia, pierwszy komentarz brzmiałby tak: No fajna kicia ale pokaż gotowy kalendarz, a nie tylko zdjęcia z backstagu. I nie obraziłbym się za to.
Można powiedzieć: taka stylistyka, nie wszystko musi być pięknie wyświetlone. No nie musi. Tylko jakoś nie pasuje mi do tego przesłanie, o którym mówi dyrektor ds. marketingu:
„Jego nazwisko jest synonimem estetyki, stylu życia i elegancji – podobnie jak Nowa Corsa. Dokładnie te cechy widać na jego zdjęciach. Sesja i kalendarz są kolejnym odzwierciedleniem cech naszej marki: innowacyjne samochody, przełomowa stylistyka i pozytywne podejście” – dodała Müller.
Rzeczywiście muszą mieć bardzo pozytywne podejście, sądząc, że ten kalendarz zrobi furorę. Z kalendarzami jest często tak, że klient ingerując w pracę fotografa i nie pozwalając mu zrobić to co powinien, zmienia finalny produkt w coś znacznie gorszego. Tu jest odwrotna sytuacja, klient dał fotografowi wolną rękę i skończyło się to jak się skończyło.
Pozostawię was teraz sam na sam z tym arcydziełami. Ale bardzo chętnie poczytam w komentarzach, co o tym sądzicie. Może będę musiał uczyć się jednak jak się zamiata ulice 🙂
fot. Opel |
fot. Opel |
fot. Opel |
fot. Opel |
fot. Opel |
fot. Opel |
fot. Opel |
To zdjęcie w sumie chyba najbardziej akceptuję. Tylko dlaczego kotek wygląda jakby wytarł wszystkie zakurzone zakamarki studia? fot. Opel |
fot. Opel |
Ten rysunek własnoręcznie narysował Lagerfeld. Może niech już lepiej rysuje jak musi. fot. Opel |
Film też warto zobaczyć.
Smutne.
Hmm.. dopóki czytałem i nie widziałem zdjęć wyobrażałem sobie katastrofę. Zobaczyłem zdjęcia i katastrofy nie widzę. Może ślepy jestem. Ale teraz zadajmy sobie pytanie – kim jest typowy użytkownik Corsy? Jakiej jest płci? Do kogo kierowany jest kalendarz? Po tym co zobaczyłem, obstawiałbym kobietę w przedziale wiekowym 26 – 40 lat. W końcu brak lasek na kalendarzu – oddech dla kobiet! Ktoś w końcu zwrócił uwagę, że motoryzacyjny kalendarz nie musi być tylko przygotowywany dla mężczyzn! A pod względem technicznym nie ma tragedii. Może o to głównie chodziło? Żeby dotrzeć do pewnej grupy klientów, którą bawi co innego niż półnagie laski przy kawałku kobiecej karoserii? Wystarczy zerknąć jakie zdjęcia wśród płci przeciwnej mają w internetach największe wzięcie, ilość udostępnień. Dodajemy znanego projektanta mody jako wykonawcę i mamy przepis na medialny sukces. Obstawiam, że jednak kalendarz wśród płci pięknej jednak będzie miał pozytywny odzew.
@Paweł
Ja nie ma nic przeciw samemu pomysłowi. Pierwszą Corsę też promował kot, a dokładnie Tom i Jerry. Ja przyczepiłem się wyłącznie do realizacji tego pomysłu czyli samych zdjęć. A o nich nie mogę powiedzieć, że są dobre.
@Paweł
Ja nie ma nic przeciw samemu pomysłowi. Pierwszą Corsę też promował kot, a dokładnie Tom i Jerry. Ja przyczepiłem się wyłącznie do realizacji tego pomysłu czyli samych zdjęć. A o nich nie mogę powiedzieć, że są dobre.
Jak z ciuchami – nie ważne jak wyglądają, ważne kto uszył. Tu też nieważne co – a kto. I ten kot, nie że "kot", a czyj to kot. 🙂
Nie sprzedawaj aparatu.
Dzięki 🙂 Może nawet nowy kupię w tym roku 🙂